5 alimente bogate în iod

5 alimente bogate în iod

Pentru ca suntem o tara unde deficitul de iod este endemic si exista o predispozitie inalta pentru hipotiroidie, astazi am selectat 5 alimente bogate in iod.

Organismul uman contine 30-40 mg de iod dintre care 10 mg se stocheaza in tiroida.

Alimentele bogate in iod sunt indispensabile pentru functionarea glandei tiroide, aceasta avand un aport functional foarte mare in reglarea proceselor metabolice, dezvoltarea creierului, eliminarea starilor depresive etc. Organismul uman are nevoie de 100-200 micrograme pe zi pentru a suplini necesitatile fiziologice.

Sursele bogate in Iod sunt:

  1. Fructe de mare si peste. Cantitatea de iod ce se contin in 100g: 50-100 micrograme.
  2. Oua de pasare si lactate: acestea contin circa 10 micrograme/100 g.
  3. Legume (spanac, ciuperci, rosii, morcov, varza): aceste legume sunt bocate in iod si alte microelemente, vitamine care ne mentin sanatatea. Cantitatea de iod pentru 100 g:1-10 micrograme.
  4. Fructele (struguri, mere, pere): chiar daca e ciudat, semintele acestor fructe contin o cantitate de iod de 1-5 micrograme.
  5. Oleaginoase (nucile, migdale, fistic) aceste alimente sunt nu doar gustoase, dar si furnizeaza un continut imens de vitamine, microelemente. Cantitatea necesara zilnica este 4-5 nuci cu un aport de 1-10 micrograme de iod.

Postare veche Post nou