Care sunt alimentele cu continut scazut de carbohidrati?

Care sunt alimentele cu continut scazut de carbohidrati?

Carbohidratii sunt unul dintre cele trei tipuri principale de alimente de care organismul are nevoie pentru a functiona corect. Celelalte doua sunt proteine si grasimi. Glucidele dau energie corpului. Corpul sparge carbohidratii pentru a fi folositi imediat sau mai tarziu.

Daca organismul nu are nevoie sa foloseasca carbohidratii pentru energie de indata ce o persoana le mananca, le stocheaza in muschi si ficat pentru a le utiliza mai tarziu. Cu toate acestea, daca organismul nu foloseste acesti carbohidrati depozitati, organismul le transforma in grasimi.

Lista alimentelor cu continut scazut de carbohidrati:

  • Carne: Orice tip: Carne de vita, porc, miel, vanat, carne de pasare etc.
    Simtiti-va liber sa mancati grasimea de pe carne, precum si pielea de pe pui. Daca va permiteti, va recomandam sa luati in considerare carnea organica sau hranita cu iarba, desi este controversat daca acest lucru are vreun beneficiu semnificativ pentru sanatate, iar descoperirile stiintifice sunt inca preliminare.
  • Peste si fructe de mare: Toate tipurile: pestii grasi, cum ar fi somonul, macroul, sardinele sau heringul, sunt minunati si pot avea chiar beneficii pentru sanatate datorita cantitatilor mari de acizi bogati in omega-3.
  • Oua: Toate felurile: fierte, prajite, amestecate, omleta etc. Poate doriti sa alegeti oua crescute la pasune, daca este posibil.
  • Grasimi naturale si sosuri bogate in grasimi: Utilizarea untului si a smantanii pentru gatit poate face ca alimentele cu continut scazut de carbohidrati sa aiba un gust mai bun.
  • Legume care cresc deasupra solului: conopida, broccoli, varza si varza de Bruxelles, colare, bok choy, spanac, sparanghel, dovlecei, vinete, masline, ciuperci, castraveti, avocado, ceapa, ardei, rosii, salata verde, alte tipuri de verdeata cu frunze etc. Acestea sunt cele mai scazute in carbohidrati neti si pot fi savurate la toate nivelurile de restrictie a carbohidratilor. Cu toate acestea, daca urmati o dieta ceto (<20 grame de carbohidrati pe zi), poate fi necesar sa va limitati portiile pentru anumite tipuri, cum ar fi ardeiul gras si varza de Bruxelles.
  • Produse lactate: Simtiti-va liber sa alegeti optiuni pline de grasimi, cum ar fi unt, smantana (40% grasime), iaurt grecesc / turcesc si branzeturi bogate in grasimi, care va pot ajuta sa savurati mancaruri delicioase in timp ce pierdeti in greutate. Aveti grija cu laptele obisnuit, cu grasimi reduse si cu lapte degresat, deoarece contin mult zahar din lapte. Evitati produsele aromate, zaharoase si cu continut scazut de grasimi.
  • Nuci: minunat pentru delicatese (cu moderatie) in loc de floricele, bomboane sau chipsuri.
  • Fructe de padure: cu moderatie, daca nu trebuie sa fii foarte strict cu carbohidrati. Sunt minunate cu frisca. 

Postare veche