Ai reflux gastroesofagian? Ce trebuie sa faci?

Ai reflux gastroesofagian?  Ce trebuie sa faci?

Refluxul gastroesofagian este refularea continutului gastric acid din stomac in esofag. Acest lucru se intampla frecvent, dar poate provoca complicatii sau simptome suparatoare, cum ar fi arsurile retrosternale, pirozis, regurgitatii alimentare, senzatie de nod in gat, eructatii. In acest articol vei afla ce trebuie sa faci daca ai reflux gastroesofagian.

Cauza: sfincterul esofagian inferior (LES) este slabit sau deteriorat. In mod normal, LES se inchide pentru a preveni alimentele din stomac sa se deplaseze in sus in esofag.

Alimentele pe care le consumati afecteaza cantitatea de acid produsa de stomac. Excluderea factorilor de excitare si o alimentatie adecvata este cheia controlului aciditatii la nivel de stomac si controlul asupra refluxului gastroesofagian.

Ce trebuie sa faci?

  1. Excluderea alcoolului
  2. Renuntarea la cafea (in special pe stomac gol)
  3. Excluderea condimentelor picante
  4. Excluderea dulciurilor pe stomac gol
  5. Renuntarea la tutun
  6. Scaderea ponderala
  7. A evita pozitia culcata imediat dupa masa

Ce alimente scad simptomatologia:

  1. Legumele: optiunile bune includ fasole verde, broccoli, sparanghel, conopida, salata verde, cartofi si castraveti
  2. Ghimbir - are proprietati antiinflamatorii naturale si este un tratament natural pentru arsuri la stomac si alte probleme gastro-intestinale. Puteti bea ceai de ghimbir pentru a usura simptomele.
  3. Ovaz -o sursa excelenta de fibre. Ovazul poate absorbi acidul in stomac si poate reduce simptomele de reflux. Alte optiuni de fibre includ painea din cereale integrale si orezul din cereale integrale
  4. Fructele noncitrice, inclusiv pepeni, banane, mere si pere, sunt mai putin susceptibile de a declansa simptome de reflux decat fructele acide
  5. Carnea slaba si pestele - cum ar fi puiul, curcanul, pestele si fructele de mare, sunt cu continut scazut de grasimi si reduc simptomele refluxului de acid.
  6. Albusul de ou - o optiune buna. Stai departe de galbenusurile de ou, sunt bogate in grasimi si pot declansa simptome de reflux.
  7. Grasimi sanatoase

Sursele de grasimi sanatoase includ avocado, nuci, seminte de in, ulei de masline, ulei de susan si ulei de floarea-soarelui.


Postare veche Post nou